JavaScript is niet actief in uw browser. Hierdoor mist u handige zaken, zoals onze uitgebreide zoekfunctie en reviews.
{{#unless user.loggedIn}} {{#xif " digitalData.page.category.pageType !== 'checkout_confirmation' " }}
{{/xif}} {{/unless}}

H0 Tillig Elite rails 85125 Flexrails 890 mm

Tillig H0
4,6 van de 5 door 5 .
  • 2016-12-06 T06:25:31.038-06:00
  • bvseo_lps, prod_bvrr, vn_prr_5.6
  • cp-1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_5, tr_5
  • loc_en_US, sid_213366, prod, sort_default
Bestnr.: 213366 - 89
Fabrikantnummer: 85125 |  EAN: 2050000075612
€ 5,89
Je bespaart € 0,10
€ 5,79
incl. btw, excl. verzendkosten
Op voorraad

H0 railsysteem "Tillig Elite code 83"

Productspecificaties

Fabrikantnr.
85125
Schaal
H0
Soort rails
Flexrails
Categorie
H0 Tillig Elite rails
Lengte
890 mm
Uitvoering
Flexibele rails
Inhoud
1 stuks
Leeftijd
vanaf 15 jaar

Highlights & Details

  • Kopbreedte 0,8 mm
  • Profielhoogte 2,1 mm

Beschrijving

Het H0-Elite-railsysteem is het topproduct van de firma Tillig. Door de vele verschillende vormen rails en wissels en het universele railprofiel (hier lopen NEM-wielstellen even goed als RP25-wielen) zijn deze rails ideaal voor de zelfbouw van royale en voorbeeldgetrouwe modelspoorbanen. Er zijn zelfs ook korte wissels met een bescheiden bouwlengte. Het lage railprofiel van slechts 2,1 mm (code 83) met de buitengewoon geringe kopbreedte van 0,8 mm is ook een groot voordeel. Het systeem wordt aangevuld door een bouwpakketprogramma, waarbij in de wissels afzonderlijke lengteaanpassingen kunnen worden uitgevoerd en zo vrijwel elk spoorwegbeeld kan worden geconstrueerd. Daarnaast kunnen alle wissels gemakkelijk worden vervormd, zodat de bouwer vast zit aan de vaste maten. Draaigeleidingen storen niet bij de wisselstukken: voorbeeldgetrouw worden deze als doorlopende veertongen aangegeven. De rastermaat voor de rechte rails bedraagt 228 mm (1 lengte-eenheid). Vier verschillende radiussen met 59 mm spoorafstand komen exact overeen met de spoorgeometrie van het voorbeeld, waarbij de spoorafstand 5,13 m bedraagt. Flexibele sporen maken afzonderlijke spoorgeleiding mogelijk en zijn verkrijgbaar met dwarsliggers van zowel imitatiehout als -beton. Leg dit spoor op een baanbed van kurk of rubber en begrindt deze dan zelf. Railsradi: R11 r = 366 mm, R21 r = 425 mm, R31 r = 484 mm, R41 r = 543 mm.

Uitvoering

  • Houten bielzen
Klanten hadden ook interesse voor
85125, Tillig H0, 4012501851254, Modelspoor rails korting, H0 Elite-C83 85125 Flex Holz 890 mm
Accessoires voordelig meebestellen
{{#if user.profile.0.profileInfo.b2B}} *excl. BTW, excl. verzendkosten {{else}} *incl. BTW, excl. verzendkosten {{/if}}
5 van de 5 door Zeer fraai rail systeem Uitstekend product, gemakkelijk te leggen en zeer fraai uiterlijk 19 maart 2014
4 van de 5 door Geweldige kwaliteit rails, qua vormgeving en gemak Speciaal voor de modelspoorhobbist die een stapje extra durft te wagen: De rails en dwarsliggers zijn van een prima kwaliteit, de rails is al 'vervuild' dus doet zeer natuurgetrouw aan. Dit houdt wel in dat je er -bij voorkeur- een glasstift bij moet houden voor het solderen want eigenlijk moet je ieder stuk rails even doorverbinden. Vooral ook de raillassen die bij deze (flex)rail horen spreken tot de verbeelding: Alles zeer beschieden en dus redelijk natuurgetrouw. En het leuke is: het sluit 1-op-1 aan op je Roco-rails (code 83). Ook prima te combineren met de zelfbouwwissels (heb er 4 van aangeschaft en ook deze zijn goed te verwerken; is 100% meegevallen) Tips - laat je niet afleiden door deze lap tekst: het lijkt wellicht moeilijk maar is (na een keertje oefenen) echt heel simpel.... - zorg voor het volgende gereedsachap: glasstift, flexrailspanner, schoonmaak/poetsblokje, scherpe tang (railsen doorknippen), (sleutel)vijltje (netjes afwerken doorgeknipte raileinden), hamer en spijkertjes, soldeerspullen en aansluitdraad, boortje (voor doorvoeren aansluitdraadjes), een lange lineaal (voor als de rails echt recht moet liggen) - teken eerst af waar de rails moet komen en zet het trace met railspijkers uit (niet door de dwarsliggers rammen maar gewoon even aan de buitenkant van de rails (contour van de rails). Na het lijmen (bij voorkeur op kurk) kan je de spijkers er weer uithalen en de rails netjes ballasten; zie je ook niks meer van de evt. spijkergaatjes... - gebruik aan 1 kant een flexrailspanner om te voorkomen dat de railsen ten opzichte van elkaar gaan verschuiven - leg de rails voor plaatsen even op z'n rug en soldeer vlak bij de flexrailspanner even 2 draadjes aan de onderkant van de railsen (voor stroomdoorvoer => eerst even de glasstift erlang halen!!). Leg de rails vervolgens op zijn plek en maak evt. gaatjes om de draadjes weg te werken en aan te sluiten en verbind deze door naar de volgende flexrail. Hiervoor kan je evt. een stukje kurk wegsnijden zodat de stroomdraden verdwijnen bij het ballasten. - pak een schoonmaakblokje en zorg dat de rails aan de bovenkant goed gaat glimmen. Even testen met een loc erop... - houd rekening dat je aardig wat railuiteinden weg zult moeten knippen om een mooie aansluiting op een volgende flexrails te maken of koop evt. (een) extra bielsmat(ten) - houd bij het leggen ook het verloop van de bielsen ten opzichte van elkaar in de gaten. als ze te dicht op elkaar komen of te ver uit elkaar gaan bij het buigen, dan ontstaan er allemaal V-vormen. Even de vinger van de plek naar de uiteinden over de bielsen schuiven (of omgekeerd) en het is vaak alweer netjes 28 november 2013
4 van de 5 door Goede flexrail Een prima rail die mooi te buigen is voor elke denkbare bocht of voor lange rechte stukken. 24 december 2009
  • 2016-12-06 T06:25:31.038-06:00
  • bvseo_lps, prod_bvrr, vn_prr_5.6
  • cp-1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_5, tr_5
  • loc_en_US, sid_213366, prod, sort_default