JavaScript is niet actief in uw browser. Hierdoor mist u handige zaken, zoals onze uitgebreide zoekfunctie en reviews.
{{#unless user.loggedIn}} {{#xif " digitalData.page.category.pageType !== 'checkout_confirmation' " }}
{{/xif}} {{/unless}}
header_garantie_retour.png
line.png

Garantie & Retour

Retourneren - Garantie

Het is vervelend als een product niet naar behoren werkt of defect gaat. Gelukkig geven wij garantie voor een periode van minimaal 2 jaar na de aankoop.
Lees meer

Retourneren - Zichttermijn 

Op elke bestelling die je bij ons doet zit een zichttermijn van 30 dagen
Lees meer

Herroepingsrecht

Binnen 14 dagen  je bestelling herroepen? 
Lees meer

Verkeerd besteld product

Product verkeerd besteld? Kijk hier wat je kunt doen
Lees meer

Recyclen

Recyclen, hoe werkt het?
Er bestaat de mogelijkheid om de producten, of in ieder geval de onderdelen ervan, te recyclen. 
Lees meer

Eigen merken

Garantie eigen merken

Lees meer

line.png

Retourneren - Garantie

Het is vervelend als een artikel niet naar behoren werkt of defect gaat. Gelukkig geven wij minimaal 2 jaar garantie. Vertoont het artikel gebreken tijdens de levensduur die je er in alle redelijkheid van mag verwachten? Dan kun je deze zonder kosten aan ons retourneren. Hoe lang een artikel mee hoort te gaan, hang af van het soort artikel. Functioneert je artikel niet meer als gevolg van val-, stoot-, of vochtschade? Dan valt dit niet onder de garantie. 

Verbruiksvoorwerpen die onderhevig zijn aan slijtage zoals lampen, batterijen of losse componenten kennen enkel de wettelijke garantie. Onze eigen termijn van minimaal 2 jaar is hierop niet van toepassing.

Let op: Refurbished artikelen zijn van bovenstaande uitgesloten. Voor deze artikelen geldt een andere garantietermijn.

Wanneer je de stappen van het retourproces doorlopen hebt, ontvang je van ons een email met de verzendinstructies en het retourlabel. Deze mag je uitprinten en op de doos plakken.
(Let op: Indien je onder stap 4 een ander adres ingeeft, wordt dit niet gezien als een adreswijziging of eenmalig afleveradres.  Voor een correcte afhandeling vragen wij je , indien je verhuisd bent, contact met ons op te nemen om deze wijziging aan ons door te geven).

Het product dient inclusief bijbehorende accessoires teruggestuurd te worden. En, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele en onbeschadigde verpakking. Wij adviseren je eigen aangeschafte producten uit het artikel te halen (bijv. batterijen, geheugenkaartjes). Conrad is hier niet verantwoordelijk voor. Vervolgens kun je de doos inleveren bij het postkantoor of een PostNL-agentschap. Bewaar het verzendbewijs wat je van de medewerker van PostNL ontvangt tot je retourzending is afgehandeld.

Je retourzending wordt in ons magazijn in Zuid-Duitsland afgehandeld, de afhandeltijd bedraagt ongeveer 2 weken . Zodra de zending door ons is ontvangen bekijken we of we het product direct vervangen voor een nieuw exemplaar of dat we deze opsturen naar de fabrikant voor reparatie. In beide gevallen ontvang je na ongeveer 2 weken bericht van ons. Reparatie duurt ongeveer 4 tot maximaal 6 weken.

Is je pakket zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175x58x78 cm? Laat het ons dan even weten, wij kunnen dan een afhaalopdracht voor je inplannen. Een chauffeur van PostNL komt het pakket dan kosteloos bij je afhalen. Hiervoor hoef je de zending niet online aan te melden. Wel dient er een retourformulier in de doos toegevoegd te worden, deze kan je downloaden en uitprinten.

lijn-divider.png

Retourneren - Zichttermijn

Op elke bestelling die je bij ons doet zit een zichttermijn van 30 dagen. Dat wil zeggen dat je het product gedurende deze periode kunt bekijken, voelen en aanraken. Wellicht is hetgeen wat je hebt besteld toch niet wat je zocht of is een kleur of formaat toch net niet het juiste.
In nagenoeg alle gevallen kun je het artikel aan ons retourneren. Je betaalt  € 2,50 voor de retourzending, ongeacht de grootte en het gewicht van je bestelling. Deze kosten worden in mindering gebracht op de creditnota. Bekijk het product gerust zoals je in de winkel ook  zou doen. Haal bijvoorbeeld de barbecue uit de doos en bekijk deze van alle kanten, maar ga er niet mee barbecuen. Bij zichtbare gebruikerssporen of missende accessoires kan het zijn dat dat er een waardevermindering in rekening wordt gebracht.

Uitgezonderd van het retourrecht zijn producten waarvan de verzegeling is verbroken of die vanwege hygiënische redenen of gezondheidsbescherming niet meer terug kunnen worden genomen. Dat zijn de volgende producten: 

  • Cartridges
  • Toners
  • Software
  • Oordopjes / in-ear handsfree (ivm hygiëne)
  • DVD's / CD's
  • Batterijen
  • Bouwpakketten

Uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de koop wordt de terugbetaling gedaan. Deze termijn gaat in wanneer je je retour bij ons aanmeldt of de overeenkomst herroept m.b.v. het herroepingsformulier

Wanneer je de stappen van het retourproces doorlopen hebt, ontvang je van ons een email met de verzendinstructies en het retourlabel. Deze mag je uitprinten en op de doos plakken.
(Let op: Indien je onder stap 4 een ander adres ingeeft, wordt dit niet gezien als een adreswijziging of eenmalig afleveradres.  Voor een correcte afhandeling vragen wij je , indien je verhuisd bent, contact met ons op te nemen om deze wijziging aan ons door te geven).

Het product dient inclusief bijbehorende accessoires teruggestuurd te worden. En, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele en onbeschadigde verpakking. Wij adviseren je eigen aangeschafte producten uit het artikel te halen (bijv. batterijen, geheugenkaartjes). Conrad is hier niet verantwoordelijk voor. Vervolgens kun je de doos inleveren bij het postkantoor of een PostNL-agentschap. Bewaar het verzendbewijs wat je van de medewerker van PostNL ontvangt tot je retourzending is afgehandeld.

Je retourzending wordt in ons magazijn in Zuid-Duitsland afgehandeld, de afhandeltijd bedraagt ongeveer 2 weken. Het aankoopbedrag storten wij terug op je rekening.  Indien je via iDEAL hebt betaald vind de terugbetaling direct na de retourverwerking plaats op het rekeningnummer waarmee de betaling verricht is. Bij iedere andere betaalwijze, is de verwerkingstijd 3-5 werkdagen.

Het is niet mogelijk om via het retourproces je product te ruilen voor een ander soort product. Hiervoor kun je een nieuwe bestelling plaatsen op Conrad.nl.

Is je pakket zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175x58x78 cm? Laat het ons dan even weten. Wij kunnen dan een afhaalopdracht voor je inplannen. Een chauffeur van PostNL komt het pakket dan kosteloos bij je afhalen. Hiervoor hoef je de zending niet online aan te melden. Wel dient er een retourformulier in de doos toegevoegd te worden, deze kan je downloaden en uitprinten.

lijn-divider.png

Herroepingsrecht

"Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil er toch van afzien."

Wanneer je je bestelling hebt afgerond, is er sprake van een overeenkomst met betalingsverplichting. Volgens nieuwe Europese wetgeving mag je deze overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van reden herroepen. Dat heet herroepingsrecht. Wij, Conrad Electronic Benelux BV, hanteren hiervoor zelfs een periode van 30 dagen. Je hebt bij ons dus 30 dagen bedenktijd op je bestelling. Deze termijn gaat in op de dag dat je je bestelling ontvangt, of (bij een gespreide levering) op de dag dat het laatste product van je bestelling is afgeleverd. De zekerheid van 30 dagen bedenktijd had je al bij ons en dat blijft ook zo.

Om een beroep te doen op het herroepingsrecht, dien je ons, binnen de herroepingstermijn van 30 dagen, ervan op de hoogte te stellen dat je de overeenkomst wilt herroepen. Volgens dezelfde Europese Wetgeving dienen wij jou de mogelijkheid te geven om je herroeping aan te kondigen via dit herroepingsformulier. Het is echter niet verplicht (en ook niet noodzakelijk) om hier gebruik van te maken. Je kan bij ons namelijk snel en gemakkelijk je retourzending aanmelden. Je betaalt  € 2,50 voor de retourzending, ongeacht de grootte en het gewicht van je bestelling. Deze kosten worden in mindering gebracht op de creditnota

Zodra je aangeeft het artikel retour te sturen, met of zonder herroepingsformulier, ontvang je je aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten bij een standaardlevering) binnen 14 dagen van ons terug. Je dient je bestelling terug te sturen voordat deze termijn van 14 dagen is verstreken. In nagenoeg alle gevallen kun je het zonder kosten retourneren. Bewaar het retourbewijs, want je moet kunnen aantonen dat je de bestelling hebt geretourneerd. Wij gaan bij retourzendingen zo spoedig mogelijk over op terugbetaling. 

Herroep je direct na het bestellen (en we kunnen je bestelling nog annuleren), dan hoef je verder niks te doen. Wanneer je bestelling al onderweg is, dien je deze te weigeren bij de deur. Heb je het pakket al in huis, stuur deze dan terug.

Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending kunnen wij kosten in rekening brengen. Indien er onnodige schade aan het product is ontstaan, brengen wij deze waardevermindering in rekening. 

Echter geldt er een uitzondering op het herroepingsrecht vanwege hygiënische redenen of gezondheidsbescherming of bij producten waarvan de verzegeling is verbroken. Retourneren is dan niet meer mogelijk. Dat zijn de volgende producten:

  • Software
  • Oordopjes / in-ear handsfree (ivm hygiëne)
  • DVD's / CD's
lijn-divider.png