JavaScript is niet actief in uw browser. Hierdoor mist u handige zaken, zoals onze uitgebreide zoekfunctie en reviews.
{{#unless user.loggedIn}} {{#xif " digitalData.page.category.pageType !== 'checkout_confirmation' " }}
{{/xif}} {{/unless}}

Garantie & Retour

Retourneren - Garantie

Het is vervelend als een product niet naar behoren werkt of defect gaat. Gelukkig geven wij garantie voor een periode van minimaal 2 jaar na de aankoop.
Lees meer

Retourneren - Zichttermijn 

Op elke bestelling die je bij ons doet zit een zichttermijn van 30 dagen
Lees meer

Herroepingsrecht

Binnen 14 dagen  je bestelling herroepen? 
Lees meer

Verkeerd besteld product

Product verkeerd besteld? Kijk hier wat je kunt doen
Lees meer

Recyclen

Recyclen, hoe werkt het?
Er bestaat de mogelijkheid om de producten, of in ieder geval de onderdelen ervan, te recyclen. 
Lees meer

Eigen merken

Garantie eigen merken

Lees meer

Retourneren - Garantie

et is vervelend als een artikel niet naar behoren werkt of defect gaat. Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie.  Bovendien bieden wij daarnaast ook nog minimaal twee jaar garantie. Vertoont het artikel gebreken tijdens de levensduur u er in alle redelijkheid van mag verwachten? Dan kunt u deze zonder kosten aan ons retourneren. Hoe lang een artikel mee hoort te gaan, hang af van het soort artikel. Functioneert uw artikel niet meer als gevolg van val-, stoot-, of vochtschade? Dan valt dit niet onder de garantie. 

Verbruiksvoorwerpen 
Verbruiksvoorwerpen die onderhevig zijn aan slijtage zoals lampen, batterijen of losse componenten kennen enkel de wettelijke garantie. Onze eigen termijn van minimaal 2 jaar is hierop niet van toepassing.


Refurbished 
Refurbished artikelen zijn van bovenstaande uitgesloten. Voor deze artikelen geldt de wettelijke garantie.

Wanneer u de stappen van het retourproces doorlopen heeft , ontvangt u  een email met de verzendinstructies en het retourlabel. Deze dient u uit te printen en op de doos plakken.
(Let op: Indien u  onder stap 4 een ander adres ingeeft, wordt dit niet gezien als een adreswijziging of eenmalig afleveradres.  Voor een correcte afhandeling vragen wij u  , indien u bent bent, contact met ons op te nemen om deze wijziging aan ons door te geven).

Het product dient inclusief bijbehorende accessoires teruggestuurd te worden. En, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele en onbeschadigde verpakking. Wij adviseren eigen aangeschafte producten uit het artikel te halen (bijv. batterijen, geheugenkaartjes). Conrad is hier niet verantwoordelijk voor. Vervolgens kunt u de doos inleveren bij het postkantoor of een PostNL-agentschap. Bewaar het verzendbewijs wat u  van de medewerker van PostNL ontvangt tot de retourzending is afgehandeld.

De  retourzending wordt in ons magazijn in Zuid-Duitsland afgehandeld, de afhandeltijd bedraagt ongeveer 2 weken . Zodra de zending door ons is ontvangen bekijken we of we het product direct vervangen voor een nieuw exemplaar of dat we deze opsturen naar de fabrikant voor reparatie. In beide gevallen ontvangt u na ongeveer 2 weken bericht van ons. Reparatie duurt ongeveer 4 tot maximaal 6 weken.

Is uw pakket zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175x158x78?
Is het  pakket zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175x58x78 cm?
Laat het ons dan even weten, wij kunnen dan een afhaalopdracht voor u
Wel dient er een  inplannen. Een chauffeur van PostNL komt het pakket dan kosteloos bij u afhalen. Hiervoor hoeft u de zending niet online aan te melden. Wel dient
er een retourformulier in de doos toegevoegd te worden, deze kunt u downloaden en uitprinten.

Retourneren - Zichttermijn

Op elke bestelling die u bij ons doet zit een zichttermijn van 30 dagen. Dat wil zeggen dat u het product gedurende deze periode kunt bekijken, voelen en aanraken. Wellicht is hetgeen wat u heeft besteld toch niet wat u zocht of is een kleur of formaat toch net niet het juiste.

In nagenoeg alle gevallen kunt u het artikel aan ons retourneren. U betaalt  € 2,50 voor de retourzending, ongeacht de grootte en het gewicht van uw bestelling. Deze kosten worden in mindering gebracht op de creditnota. Wilt u het artikel zo voordelig mogelijk retourneren? Maak dan gebruik van onze retour procedure en meld uw retour online aan. U kunt natuurlijk ook op een andere manier uw artikel retourneren, via onderstaand postbus adres. Deze kosten zijn dan geheel voor eigen rekening. 

Conrad
Postbus 14100 
8000 GD Zwolle

Bekijk het product gerust zoals u in de winkel ook zou doen.
Haal bijvoorbeeld de barbecue uit de doos, bekijk deze van alle kanten, maar ga
er niet mee barbecueën. Bij zichtbare gebruikerssporen of missende accessoires
kan het zijn dat dat er een waardevermindering in rekening wordt

Waardevermindering

Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending kunnen wij kosten in
rekening brengen. Dit geldt ook voor onderstaande producten, die geopend, een
aanzienlijke waardevermindering tot gevolg kunnen hebben:

  • Cartridges
  • Toners
  • Batterijen
  • Bouwpakketten

Uitgezonderd van het retourrecht zijn:

  • Kopieerbare software / DVD's / CD's,
    waarvan de verzegeling na levering is verbroken
  • Producten die wegens gezondheidsbescherming of hygiëne verzegeld waren en
    waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, zoals
    oordopjes / in-ear handsfree headsets

Uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de koop wordt de terugbetaling gedaan. Deze termijn gaat in wanneer u uw retour bij ons aanmeldt of de overeenkomst herroept m.b.v. het herroepingsformulier of via het Europees modelformulier voor herroeping.

Wanneer u de stappen van het retourproces doorlopen hebt, ontvangt u van ons een email met de verzendinstructies en het retourlabel. Deze mag u uitprinten en op de doos plakken.
(Let op: Indien u onder stap 4 een ander adres ingeeft, wordt dit niet gezien als een adreswijziging of eenmalig afleveradres.  Voor een correcte afhandeling vragen wij u, indien je verhuisd bent, contact met ons op te nemen om deze wijziging aan ons door te geven).

Het product dient inclusief bijbehorende accessoires teruggestuurd te worden. En, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele en onbeschadigde verpakking. Wij adviseren u eigen aangeschafte producten uit het artikel te halen (bijv. batterijen, geheugenkaartjes). Conrad is hier niet verantwoordelijk voor. Vervolgens kunt u de doos inleveren bij het postkantoor of een PostNL-agentschap. Bewaar het verzendbewijs wat u van de medewerker van PostNL ontvangt tot uw retourzending is afgehandeld.

Uw retourzending wordt in ons magazijn in Zuid-Duitsland afgehandeld, de afhandeltijd bedraagt ongeveer 2 weken. Het aankoopbedrag storten wij terug op uw rekening.  Indien u via iDEAL hebt betaald vind de terugbetaling direct na de retourverwerking plaats op het rekeningnummer waarmee de betaling verricht is. Bij iedere andere betaalwijze, is de verwerkingstijd 3-5 werkdagen.

Het is niet mogelijk om via het retourproces uw product te ruilen voor een ander soort product. Hiervoor kunt u een nieuwe bestelling plaatsen op Conrad.nl.

Is je pakket zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175x58x78 cm? Laat het ons dan even weten. Wij kunnen dan een afhaalopdracht voor u inplannen. Een chauffeur van PostNL komt het pakket dan kosteloos bij u afhalen. Hiervoor hoeft u de zending niet online aan te melden. Wel dient er een retourformulier in de doos toegevoegd te worden, deze kan u downloaden en uitprinten.

Herroepingsrecht

"Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil er toch van afzien."

Wanneer u uw bestelling heeft afgerond, is er sprake van een overeenkomst met betalingsverplichting. Volgens nieuwe Europese wetgeving mag u deze overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van reden herroepen. Dat heet herroepingsrecht. Wij, Conrad Electronic Benelux BV, hanteren hiervoor zelfs een periode van 30 dagen. U heeft bij ons dus 30 dagen bedenktijd op uw bestelling. Deze termijn gaat in op de dag dat u uw bestelling ontvangt, of (bij een gespreide levering) op de dag dat het laatste product van uw bestelling is afgeleverd. De zekerheid van 30 dagen bedenktijd had u al bij ons en dat blijft ook zo.

Om een beroep te doen op het herroepingsrecht, dient u ons, binnen de herroepingstermijn van 30 dagen, ervan op de hoogte te stellen dat u de overeenkomst wilt herroepen. Volgens dezelfde Europese Wetgeving dienen wij u de mogelijkheid te geven om uw herroeping aan te kondigen via dit herroepingsformulier of via het Europees modelformulier voor herroeping. Het is echter niet verplicht (en ook niet noodzakelijk) om hier gebruik van te maken. U kan bij ons namelijk snel en gemakkelijk uw retourzending aanmelden. U betaalt  € 2,50 voor de retourzending, ongeacht de grootte en het gewicht van uw bestelling. Deze kosten worden in mindering gebracht op de creditnota Wilt u het artikel zo voordelig mogelijk retourneren? Maak dan gebruik van onze retour procedure en meld uw retour online aan. U kunt natuurlijk ook op een andere manier uw artikel retourneren, via onderstaand postbus adres. Deze kosten zijn dan geheel voor eigen rekening.

Conrad
Postbus 14100
8000 GD Zwolle

Zodra u aangeeft het artikel retour te sturen, met of zonder herroepingsformulier, ontvangt u het aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten bij een standaardlevering) binnen 14 dagen van ons terug. U dient uw bestelling terug te sturen binnen 14 dagen na herroeping van de overeenkomst. Bewaar het retourbewijs, u dient aan te kunnen tonen dat u de bestelling heeft geretourneerd. Wij gaan bij retourzendingen zo spoedig mogelijk over op terugbetaling.  

Herroept u direct na het bestellen (en we kunnen uw bestelling nog annuleren), dan hoeft u verder niks te doen. Wanneer uw bestelling al onderweg is, kunt u deze weigeren aan de deur. Heeft u het pakket al in huis, stuur deze dan terug.

Waardevermindering

Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending kunnen wij kosten in rekening brengen. Dit geldt ook voor onderstaande producten, die geopend, een aanzienlijke waardevermindering tot gevolg kunnen hebben:

  • Cartridges
  • Toners
  • Batterijen
  • Bouwpakketten

Uitzondering herroepingsrecht 

Er geldt een uitzondering op het herroepingsrecht voor producten die wegens hygiënische redenen of gezondheidsbescherming verzegeld zijn verkocht en verzegelde makkelijk kopieerbare producten, waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Retourneren is dan niet meer mogelijk. Dat zijn de volgende producten:

- Software / DVD's / CD's
- Oordopjes / in-ear handsfree