JavaScript is niet actief in uw browser. Hierdoor mist u handige zaken, zoals onze uitgebreide zoekfunctie en reviews.
{{#unless user.loggedIn}} {{#xif " digitalData.page.category.pageType !== 'checkout_confirmation' " }}
{{/xif}} {{/unless}}

Bestellen

+

Ons bestelproces

Ons bestelproces hebben we voor je onderverdeeld in 4 overzichtelijke stappen.

Heb je het artikel wat je wenst op onze website gevonden dan kun je op de productpagina op Bestel nu klikken. Vervolgens komt het artikel in je winkelwagen. Winkel je verder dan kun je via de productpagina’s meerdere producten toevoegen via de knop Bestel nu.

Stap 1
Is je bestelling compleet dan kun je klikken op Winkelwagen. Hier kun je het aantal aanpassen en eventueel een actiecode invoeren. Ook kun je producten weer verwijderen.
Je hebt daar ook de mogelijkheid om noodzakelijke accessoires toe te voegen. Heeft het product bijvoorbeeld een batterij nodig, dan staat deze daar ook vermeld. Je hoeft zelf alleen maar aan te geven of je deze erbij wenst.
Je kunt hier ook je winkelwagen uitprinten of als memolijst opslaan. Er verschijnt dan een pop-up waar je de gewenste naam kunt ingeven.
Onder subtotaal vind je de verzendkosten en eventuele verwijderingsbijdrage.

Stap 2
Nu kun je klikken op Naar de kassa gaan.
Je kunt inloggen met je account, heb je die niet dan kun je die daar aanmaken. Je kunt er ook voor kiezen om zonder een account aan te maken je bestelling af te ronden.Een adreswijziging, naar aanleiding van een verhuizing, kun je hier ook doorgeven. Let wel dat een adreswijziging direct wordt doorgevoerd maar niet zichtbaar is op je orderbevestiging. Natuurlijk zenden wij deze wel naar het nieuwe adres.
Indien je kiest voor de betaalmethode iDEAL of creditcard, heb je hier ook de mogelijkheid om een ander afleveradres in te geven.
Het adres wat je invoert dient wel een adres in Nederland te zijn. Conrad.nl levert alleen in Nederland.

Stap 3
Hier kun je de gewenste betaalwijze invoeren.

Stap 4
Hier kun je de bestelling controleren, voordat je daadwerkelijk over gaat tot het plaatsen van de bestelling. Tevens heb je hier de mogelijkheid om een kenmerk aan je bestelling mee te geven. Wanneer je vervolgens kiest voor betalen, wordt je bestelling geplaatst. Je ontvangt per email de orderbevestiging.

+

Annuleren/wijzigen bestelling

Als je bestelling is gedaan en alle producten zijn op voorraad dan is het niet meer mogelijk deze te wijzigen of te annuleren. Wij gaan namelijk direct voor je aan de slag. Wens je je bestelling toch niet te ontvangen, dan kun je deze weigeren aan de deur.

Is een product niet voorradig dan is er wel de mogelijkheid deze te vervangen voor een alternatief. Is dat niet mogelijk dan annuleren wij de bestelling of product in uw bestelling. Heb je betaald, dan storten wij het aankoopbedrag terug op je rekening. Laat het ons dan even weten.

+

Problemen met bestellen

Erg vervelend als het plaatsen van een bestelling niet naar wens verloopt. Wanneer je emailadres bijvoorbeeld niet herkend wordt of dat er problemen zijn met je postcode en huisnummer. Misschien kun je zelfs helemaal niet inloggen in je account. Meestal betreft het een kleinigheid wat verholpen moet worden, maar dan moeten wij daar wel van op de hoogte zijn.

Mocht je onverhoopt tegen een probleem aanlopen dan vernemen wij het graag van je. Om het één en ander te bespoedigen mag je ook direct je bestelling doorgeven. Wij helpen je graag, maar ook graag in één keer goed.

+

Veiligheid

Je moet met een veilig gevoel kunnen bestellen bij ons. Het is dan ook veilig. We gaan zeer zorgvuldig met je gegevens om. Deze worden zonder uitzondering allemaal versleuteld verzonden. De SSL-codering beveiligt je gegevens in zeer hoge mate tegen onbevoegd gebruik. We geven ze ook absoluut niet aan derden. Nou ja, aan PostNL geven we je adresgegevens en Ingenico Payment Services, onze betaalpartner, kan niet zonder je betaalgegevens. Maar daar laten we het bij!

De beveiliging op onze website voldoet aan de hoogste eisen. Maar we zorgen er ook voor dat je bestelling en de nazorg in goede handen is. Dat is ook veiligheid. Zo heb je op elk product een zichttermijn van 30 dagen. In deze periode kun je het product uitproberen, als het niet wat blijkt te zijn kun je het retourneren.

Daarnaast staat onze technische helpdesk voor je klaar mocht je advies of informatie nodig hebben, voor of nadat je je aankoop hebt gedaan. Ook ons Customer Contact Center informeert je op een professionele en duidelijke wijze over de gang van zaken omtrent je bestelling.

+

Voorraad

Onze nieuwe website is online! En daar zijn we best trots op. Natuurlijk moeten we nog het één en ander bijschaven, maar daar zijn we hard mee bezig.Eén van de dingen die we aan het bijschaven zijn is de voorraadstatus. Bij sommige van onze ruim 750.000 producten staat vermeld dat deze op voorraad zijn, terwijl ze dat enkele dagen later pas zijn. Dit is echter een heel klein percentage, een promillage eigenlijk. Natuurlijk informeren we je wel over de actuele levertijd in de orderbevestiging die je per email van ons ontvangt. De levertijd staat daar per product aangegeven.

+

Voorkom fraude - Weet waar je shopt

Het komt soms voor dat kwaadwillenden de naam van een bedrijf misbruiken voor een frauduleuze webshop. Om te voorkomen dat je slachtoffer wordt van oplichting, raden we je aan altijd goed te kijken of je niet op een nepsite zit.

De volgende websites zijn officiële pagina’s van Conrad Electronic Benelux:

Wanneer je aankopen doet in onze webshop, gaat dit altijd via een beveiligde verbinding. Let er dus goed op of het bekende slotje in je browser te zien is. Kijk voor meer informatie op www.veiliginternetten.nl.

Heb je twijfels over de echtheid van een pagina waarop Conrad wordt genoemd? Aarzel dan niet en neem contact met ons op. Voorkomen is beter dan genezen.Een actueel overzicht van valse websites vindt u hier.

Betalen

+

Betaalmethodes

We zijn dan wel een webwinkel, maar we beperken onze betaalmogelijkheden niet tot internetbankieren.
Zo heb je naast iDEAL- en creditcardbetaling ook de optie om je bestelling met acceptgiro of éénmalige incasso af te rekenen.
We lichten ze hieronder allemaal even toe.

Het is niet mogelijk om je bestelling in termijnen of aan de bezorger te betalen.

Bij een betaling middels iDEAL komen de verzendkosten te vervallen. Het bestelbedrag dient dan wel €20,- of hoger te zijn.

+

Veilig betalen

Ingenico Payment Services is onze partner in het online betalen. Zij handelen je betaling af wanneer je hebt gekozen voor een iDEAL- of creditcardbetaling. Bij Ingenico Payment Services staat veiligheid voorop! Je bestelling en je betaling worden altijd versleuteld verzonden. Je gegevens worden op een door Verisign gecertificeerde, beveiligde server verzameld. Voor internetbankieren is het wel noodzakelijk dat je browser cookies accepteert, anders kun je je betaling niet verrichten.

+

Verzendkosten standaard verzending

Wanneer je je bestelling middels iDEAL betaalt komen de verzendkosten te vervallen, mits deze een bestelwaarde van €20,- of hoger heeft.Bij elke andere betaalwijze zijn de verzendkosten €4,95. De levertijd is 2 tot 4 werkdagen. 

+

Verzendkosten express-service

Bij een Express Levering zijn er extra verzendkosten. Bestel je voor 13:00 uur dan wordt je bestelling de volgende werkdag geleverd.
De extra verzendkosten zijn €19,95. Je bestelling wordt dan per vliegtuig vervoerd vanuit ons magazijn in Zuid-Duitsland.

Betaalmethode Bestelbedrag Standaard verzendkosten Toeslag Express service Overig
iDEAL Tot € 20 € 4,95 € 19,95   
iDEAL Vanaf € 20 € 0,00 € 19,95   
Credit Card Willekeurig € 4,95 € 19,95   
Accept giro Willekeurig € 4,95 € 19,95  € 2,50
Automatische incasso Willekeurig € 4,95 € 19,95   

 

 

Dag van bestelling Dag van levering
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Maandag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag
+

Terugbetaling

Als je nog geld van ons krijgt dan mag je er vanuit gaan dat we dit zo snel mogelijk op je rekening terugstorten. Dat kan bijvoorbeeld na een retourzending of wanneer je bestelling, of een deel ervan, geannuleerd is. Maar soms ontsnapt er een terugbetaling aan onze aandacht. Mocht dat het geval zijn laat het ons dan zo snel mogelijk weten, zodat we zo snel mogelijk actie kunnen ondernemen.

+

Herinnering

De tijd wil nog wel eens voorbij vliegen en voor je het weet is er een betaaltermijn verstreken. Dat kan natuurlijk een keer gebeuren. Maar dan is er nog niet veel aan de hand. We sturen je dan een herinnering om je erop te attenderen dat er nog een bedrag bij ons openstaat.

Hebben wij, nadat de termijn van de herinnering is verstreken, nog niets van je vernomen dan ontvang je een aanmaning. Net zoals bij de herinnering geven we je een redelijke termijn om het bedrag te voldoen. Let op, er komt dan wel €4 + rente bovenop je openstaande rekening. Is de betaling dan nog niet door ons ontvangen dan sturen we je nog één aanmaning. Maar dat is dan ook echt de laatste.

De laatste stap is het incassobureau.

Mocht je nog een bedrag aan ons moeten voldoen dan mag je onderstaande gegevens gebruiken om het over te maken. Vergeet bij het overmaken niet je klant en je factuur- of ordernummer te vermelden!

IBAN Rabobank: NL60RABO0396809478
Ten name van Conrad Electronic Benelux BV
BIC: RABONL2U
Plaats: Enschede

Of betaal het openstaande bedrag via iDEAL

+

Openstaand bedrag betalen via iDEAL

Wil je je bestelling vooruitbetalen, of een openstaande factuur voldoen? Dan kan je dat online doen bij ons. Vul de gegevens in en je wordt doorverwezen naar de betaalpagina van Ingenico Payment Services, onze betaalpartner. Vervolgens kun je de betaling met iDEAL voldoen.

Bezorgen

+

Voorraadstatus

De voorraadstatus van een artikel, staat aangegeven op de product pagina van het artikel zelf. Je vindt deze onder de prijs van het artikel

+

Levertijd standaard verzending

Wanneer je iets bij ons bestelt verzenden wij je pakket vanuit ons magazijn in Zuid-Duitsland. Wij vervoeren je bestelling naar het sorteercentrum van PostNL in Born. Zij sorteren je pakket en verzorgen de verdere distributie. Is de bestelling op onze website afgerond dan is de verwachte levertijd 2 tot 4 werkdagen.

Enkele van onze meer dan 750.000 producten liggen in het magazijn van de fabrikant op voorraad. Dat betekent dat deze producten een langere levertijd hebben. Deze extra levertijd staat aangegeven op de productpagina zelf.

PostNL bezorgt onze pakketten van maandag tot vrijdag van 09:00 tot 21:00 uur. Op zaterdag is dat tussen 09:00 en 17:00 uur.

Natuurlijk is het fijn als je je bestelling meteen in ontvangst kan nemen. Maar als je een keer niet thuis bent is dat ook geen probleem. Kan het pakket niet bij jou of je buren worden bezorgd dan krijg je een notificatie in je brievenbus met een Niet-Thuis-Code. Met deze code kun je op de website van PostNL aangeven wat de chauffeur met je pakket mag doen. Of je kiest voor een ander tijdstip op een andere dag, of ze laten het pakket achter op een afhaallocatie bij je in de buurt. Als je niets doet komen ze de volgende werkdag nog een keer langs.

Kan je pakket niet afgeleverd worden dan ligt het 3 weken op je te wachten op een PostNL-agentschap. Ook hiervan ontvang je een notificatie van de chauffeur, hier staat ook de afhaallocatie op vermeld. Na deze 3 weken stuurt PostNL de zending terug naar ons magazijn. Wij storten het aankoopbedrag terug zodra de retourzending verwerkt is.

+

Levertijd express-service

Wil je je bestelling wat sneller ontvangen dan hebben we daar wat op gevonden. We hebben namelijk de mogelijkheid om je pakket de volgende werkdag te laten bezorgen. Maar dan moeten we het wel per vliegtuig vervoeren, daar zitten extra kosten aan vast. Voor €19,95 extra leveren wij je bestelling de volgende dag. Wij vragen je dan wel om je bestelling telefonisch aan ons door te geven op onderstaand nummer:


088-4285490 (Lokaal tarief+ evt. GSM-tarief)
Telefonisch zijn we bereikbaar van: maandag t/m vrijdag van 10:00u tot 17:00u.

Het heeft logistiek gezien nog wel wat voeten in de aarde, dus met een Express Levering dien je je bestelling wel voor 13:00 uur te plaatsen ten einde deze de volgende werkdag te kunnen ontvangen.

Let wel dat we niet alles met het vliegtuig mogen vervoeren. Pakketten zwaarder dan 70kg zijn uitgesloten. Ook gevaarlijke stoffen, zoals producten die gas bevatten, maar ook Li-Ion accu’s, mogen het vrachtruim niet in. Producten die niet bij ons op voorraad liggen, maar in het magazijn van de leverancier, krijgen we ook niet de volgende dag bij je. Heb je zo’n product in je winkelwagen liggen, dan kan de Express Levering niet doorgaan. Neem anders even contact met ons op als je twijfelt.

De laatste uitzondering is de feestdag. Zowel de Nederlandse als de Duitse, we hebben immers ons magazijn in Duitsland.

Het verzenden per vliegtuig verloopt via UPS, de informatie over de verzending, zoals de Track & Trace gegevens ontvang je dan ook van hen. Let wel dat UPS niet op postbussen bezorgt.

Hieronder vind je een handig overzicht voor als je kiest voor onze Express Levering.

Dag van bestelling Dag van levering
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Maandag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag
Betaalmethode Bestelbedrag Standaard verzendkosten Toeslag Express service Overig
iDEAL Tot € 20 € 4,95 € 19,95   
iDEAL Vanaf € 20 € 0,00 € 19,95   
Credit Card Willekeurig € 4,95 € 19,95   
Accept giro Willekeurig € 4,95 € 19,95  € 2,50
Automatische incasso Willekeurig € 4,95 € 19,95   
+

Vertraging in levertijd

Zo af en toe komt het voor dat we een artikel niet op voorraad hebben. Middels een email informeren wij je dan over de verwachte levertijd. Mocht je het wachten beu zijn dan kunnen we altijd op zoek gaan naar een passend alternatief of we storten het aankoopbedrag terug. Laat het ons dan even weten.

+

Bezorgen op een ander adres

Afleveren op een ander adres
Afleveren op een ander adres is mogelijk, mits de betaalwijze iDEAL is. Het afleveradres kan dus pas gewijzigd worden nadat je voor deze betaalwijze hebt gekozen. Dat kan bij stap 4 in het bestelproces.

Afleveradres buiten Nederland
Indien je een bestelling wilt plaatsen met een afleveradres buiten Nederland, dan kun je deze bestellen via www.conrad.com

+

Verkeerd of niet geleverd artikel

Middels een geautomatiseerd systeem halen we je bestelling uit de stellingen. Desondanks wordt er wel eens een vergissing begaan. Zo kan het voorkomen dat je van ons iets ontvangt wat je helemaal niet besteld hebt. Of een product heeft de doos helemaal niet gehaald en ontbreekt in zijn geheel. Dat komt gelukkig nauwelijks voor. Neem alsjeblieft meteen contact met ons op zodra dit onverhoopt wel het geval is, dan lossen wij dit op.

+

Bestelling niet ontvangen

Dat is frustrerend. Je verwacht je pakket op een bepaalde dag en dan komt ‘ie niet. Terwijl wij toch echt hebben aangegeven dat je deze binnen de gestelde termijn zou ontvangen. Erg vervelend, want we gaan altijd zeer zorgvuldig met je bestelling om, dus vernemen wij het graag als er iets misgaat.

+

Track & trace

Track & Trace PostNL

We verzenden je bestelling vanuit ons magazijn in Zuid-Duitsland naar Nederland. Zodra je bestelling bij het sorteercentrum van PostNL in Born in Limburg wordt verwerkt, ontvang je een email met de Track & Trace-gegevens. Je kan dus zomaar een werkdag of zelfs een weekend verstoken zijn van enige verzendinformatie. Maar we zijn wel druk voor je bezig hoor, geen zorgen. Van PostNL ontvang je een melding zodra hun chauffeur onderweg is.

Bekijk meer informatie over Track&Trace van PostNL

Track & Trace UPS

Als je je bestelling per Express Levering laat bezorgen wordt deze door UPS per vliegtuig vervoerd. Isje bestelling voor 13:00 uur gedaan dan wordt deze ’s avonds vanuit ons magazijn in Zuid-Duitsland naar Nederland gevlogen. De volgende werkdag, in de ochtend, ontvang je een email van UPS met de Track & Trace-gegevens. Het pakket is dan dezelfde dag voor 17:00 uur bij je afgeleverd. Mocht UPS de zending na 3 keer aanbieden nog niet hebben kunnen afleveren dan heb je de mogelijkheid om deze binnen 5 dagen af te halen bij een UPS-vestiging bij je in de buurt, hiervan ontvang je een notificatie in je brievenbus. Wordt je pakket niet afgehaald dan wordt deze aan ons geretourneerd.

Bekijk meer informatie over Track&Trace van UPS

+

Leeg pakket

Wij maken sinds kort gebruik van nieuwe dozen. 
Hierdoor kan het zijn dat het lijkt alsof je een lege doos hebt ontvangen. Echter de pakketten zijn nu zo verpakt waardoor deze als het ware een "dubbele bodem" hebben. Er zit een extra inleg karton in om product beschadigingen te voorkomen. Vriendelijk verzoeken we je om deze er uit te halen, hieronder bevinden zich de bestelde artikelen. Mocht de doos echt geen inhoud hebben, laat het ons dan weten via ons contact formulier. Wij zullen het dan uiteraard voor je op gaan lossen.

Retourneren

+

Retourneren onder zichttermijn

Op elke bestelling die je bij ons doet zit een zichttermijn van 30 dagen. Dat wil zeggen dat je het product gedurende deze periode kunt bekijken, voelen en aanraken. Wellicht is hetgeen wat je hebt besteld toch niet wat je zocht of is een kleur of formaat toch net niet het juiste. In nagenoeg alle gevallen kun je het aan ons retourneren. Uitgebreid gebruik maken van het product gedurende de zichttermijn is namelijk niet de bedoeling. Hetzelfde geldt voor producten waarvan de verzegeling is verbroken. Retourneren is dan niet meer mogelijk.
Uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de koop wordt de terugbetaling gedaan. Deze termijn gaat in wanneer je je retour bij ons aanmeldt of de overeenkomst herroept m.b.v. het herroepingsformulier

Je kunt je retourzending online bij ons aanmelden.

Wanneer je de stappen van het retourproces doorlopen hebt, ontvang je van ons een email met de verzendinstructies en het retourlabel. Deze mag je uitprinten en op de doos plakken.
(Let op: Indien je onder stap 4 een ander adres ingeeft, wordt dit niet gezien als een adreswijziging of eenmalig afleveradres.  Voor een correcte afhandeling vragen wij je , indien je verhuisd bent, contact met ons op te nemen om deze wijziging aan ons door te geven).

Het product dient inclusief bijbehorende accessoires teruggestuurd te worden. En, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele en onbeschadigde verpakking. Wij adviseren je eigen aangeschafte producten uit het artikel te halen (bijv. batterijen, geheugenkaartjes). Conrad is hier niet verantwoordelijk voor. Vervolgens kun je de doos inleveren bij het postkantoor of een PostNL-agentschap. Bewaar het verzendbewijs wat je van de medewerker van PostNL ontvangt tot je retourzending is afgehandeld.

Je retourzending wordt in ons magazijn in Zuid-Duitsland afgehandeld, de afhandeltijd bedraagt ongeveer 2 weken. Het aankoopbedrag storten wij terug op je rekening.

Het is niet mogelijk om via het retourproces je product te ruilen voor een ander soort product. Hiervoor kun je een nieuwe bestelling plaatsen op Conrad.nl.

Is je pakket zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175x58x78 cm? Laat het ons dan even weten. Wij kunnen dan een afhaalopdracht voor je inplannen. Een chauffeur van PostNL komt het pakket dan bij je afhalen. Hiervoor hoef je de zending niet online aan te melden. Wel dient er een retourformulier in de doos toegevoegd te worden, deze kan je downloaden en uitprinten.

+

Retourneren onder garantie

Het is vervelend als een product niet naar behoren werkt of defect gaat. Gelukkig geven wij garantie voor een periode van 2 jaar na de aankoop. Vertoont het product binnen deze periode mankementen dan kun je deze zonder kosten aan ons retourneren. Wij zorgen dan voor herstel of vervanging.
Naast onze eigen garantie is er ook sprake van een wettelijke garantie. Dit houdt in dat het product geen gebreken mag vertonen tijdens een levensduur die je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wat een redelijke termijn genoemd kan worden, verschilt hier uiteraard per product.
Verbruiksvoorwerpen die onderhevig zijn aan slijtage zoals lampen, batterijen of losse componenten kennen enkel de wettelijke garantie. Onze eigen termijn van 2 jaar is hierop niet van toepassing.

Je kunt je retourzending online bij ons aanmelden.

Wanneer je de stappen van het retourproces doorlopen hebt, ontvang je van ons een email met de verzendinstructies en het retourlabel. Deze mag je uitprinten en op de doos plakken.
(Let op: Indien je onder stap 4 een ander adres ingeeft, wordt dit niet gezien als een adreswijziging of eenmalig afleveradres.  Voor een correcte afhandeling vragen wij je , indien je verhuisd bent, contact met ons op te nemen om deze wijziging aan ons door te geven).

Het product dient inclusief bijbehorende accessoires teruggestuurd te worden. En, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele en onbeschadigde verpakking. Wij adviseren je eigen aangeschafte producten uit het artikel te halen (bijv. batterijen, geheugenkaartjes). Conrad is hier niet verantwoordelijk voor. Vervolgens kun je de doos inleveren bij het postkantoor of een PostNL-agentschap. Bewaar het verzendbewijs wat je van de medewerker van PostNL ontvangt tot je retourzending is afgehandeld.

Je retourzending wordt in ons magazijn in Zuid-Duitsland afgehandeld, de afhandeltijd bedraagt ongeveer 2 weken . Zodra de zending door ons is ontvangen bekijken we of we het product direct vervangen voor een nieuw exemplaar of dat we deze opsturen naar de fabrikant voor reparatie. In beide gevallen ontvang je na ongeveer 2 weken bericht van ons. Reparatie duurt ongeveer 4 tot maximaal 6 weken.

Is je pakket zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175x58x78 cm? Laat het ons dan even weten, wij kunnen dan een afhaalopdracht voor je inplannen. Een chauffeur van PostNL komt het pakket dan kosteloos bij je afhalen. Hiervoor hoef je de zending niet online aan te melden. Wel dient er een retourformulier in de doos toegevoegd te worden, deze kan je downloaden en uitprinten.

+

Zwaar pakket retourneren

Is het pakket wat je wilt terugsturen zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175x58x78cm? Dan kunnen wij deze ook kosteloos bij je laten afhalen. Wil je dat er een afhaalopdracht wordt ingepland?

Laat het ons dan even weten

+

Herroepingsrecht

"Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil er toch van afzien."

Wanneer je je bestelling hebt afgerond, is er sprake van een overeenkomst met betalingsverplichting. Volgens nieuwe Europese wetgeving mag je deze overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van reden herroepen. Dat heet herroepingsrecht. Wij, Conrad Electronic Benelux BV, hanteren hiervoor zelfs een periode van 30 dagen. Je hebt bij ons dus 30 dagen bedenktijd op je bestelling. Deze termijn gaat in op de dag dat je je bestelling ontvangt, of (bij een gespreide levering) op de dag dat het laatste product van je bestelling is afgeleverd. De zekerheid van 30 dagen bedenktijd had je al bij ons en dat blijft ook zo.

Om een beroep te doen op het herroepingsrecht, dien je ons, binnen de herroepingstermijn van 30 dagen, ervan op de hoogte te stellen dat je de overeenkomst wilt herroepen. Volgens dezelfde Europese Wetgeving dienen wij jou de mogelijkheid te geven om je herroeping aan te kondigen via dit herroepingsformulier. Het is echter niet verplicht (en ook niet noodzakelijk) om hier gebruik van te maken. Je kan bij ons namelijk snel en gemakkelijk je retourzending aanmelden via 12return.

Zodra je aangeeft het artikel retour te sturen, met of zonder herroepingsformulier, ontvang je je aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten bij een standaardlevering) binnen 14 dagen van ons terug. Je dient je bestelling terug te sturen voordat deze termijn van 14 dagen is verstreken. Bewaar het retourbewijs, want je moet kunnen aantonen dat je de bestelling hebt geretourneerd. Wij gaan bij retourzendingen zo spoedig mogelijk over op terugbetaling. 

Herroep je direct na het bestellen (en we kunnen je bestelling nog annuleren), dan hoef je verder niks te doen. Wanneer je bestelling al onderweg is, dien je deze te weigeren bij de deur. Heb je het pakket al in huis, stuur deze dan terug via 12return.

Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending kunnen wij kosten in rekening brengen. Indien er onnodige schade aan het product is ontstaan, brengen wij deze waardevermindering in rekening. 

+

Track & Trace retour

Wanneer je iets aan ons retourneert lever je je pakket in bij PostNL. Van de medewerker van PostNL ontvang je een verzendbewijs met een Track & Trace-code. Met deze code kun je je zending tot op zekere hoogte volgen. Je zending is namelijk te volgen tot het sorteercentrum van PostNL in Born, daarna gaat deze met een buitenlandse vervoeder naar ons magazijn in Duitsland. Dit traject is niet te volgen middels Track & Trace van PostNL. In de tussentijd zijn we wel hard op weg om je retourzending naar volle tevredenheid af te handelen. Bewaar deze Track & Trace-notificatie totdat je zending door ons is afgehandeld.

+

Recyclen

In oude, defecte elektronische apparaten zitten vaak nog bruikbare onderdelen. Dus waarom daar geen gebruik van maken? Daarom bestaat er de mogelijkheid om de producten, of in ieder geval de onderdelen ervan, te recyclen.Je kunt zo’n product altijd kosteloos inleveren bij je lokale Milieustraat. Maar als je bij ons een vervangend product bestelt kun je het oude exemplaar ook bij ons inleveren.

Wanneer de bezorger van PostNL je bestelling komt afleveren kun je het oude product direct aan hem of haar meegeven. Maar dan vragen we je wel om het één en ander in acht te nemen…

· Het product dient in een stevige doos verpakt te worden

· Het apparaat mag geen vloeistoffen als oliën of vetten bevatten

· Losse onderdelen dienen vast te zijn gezet

· Het pakket mag niet zwaarder dan 30 kilo of groter dan 175x78x58cm zijn

· Het pakket dient voorzien te zijn van een adreslabel met onderstaand adres

PostNL Pakketten Recycling

Antwoordnummer 2014 
2130RH HOOFDDORP

Is je pakket toch zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175x58x78cm dan kunnen wij deze ook kosteloos bij je laten afhalen. Het is namelijk wat lastig voor de bezorger om die direct mee terug te nemen. Wil je dat er een afhaalopdracht wordt ingepland?  Laat het ons dan even weten .

Wij zorgen er verder voor dat het product op een milieuvriendelijke en verantwoorde wijze wordt gerecycled. Let wel dat je het oude product dus definitief kwijt bent!

Technische ondersteuning

+

Gebruiksaanwijzingen

Voor het opvragen van handleidingen en/of databladen kunt u terecht bij het Conrad-downloadcenter. Voer een artikelomschrijving of het 6-cijferige artikelnummer in.

+

Technische productvragen

Het Technical Support Team staat klaar om je technische en/of specifieke technische productvragen over alle ruim 750.000 producten welke wij in ons assortiment hebben zitten te beantwoorden. Technische vragen over producten en/of aansluitingen welke wij niet in ons assortiment hebben zitten kunnen wij niet beantwoorden. 

Heb je een vraag die niet product gerelateerd is klik dan hier voor onze overige contactgegevens
Let op: Vermeld alsjeblieft je klant- of bestelnummer bij de hand als je mailt. 

Product gerelateerde vragen kun je stellen via ons contactformulier. Heb je een vraag die niet product gerelateerd is klik dan hier voor onze overige contactgegevens.
Let op: Houd alstublieft uw klant- of bestelnummer bij de hand als je belt of mailt. 

+

Informatie & tips over ons assortiment

Via onderstaande links vindt u uitgebreide informatie en tips over verschillende artikelen uit ons assortiment en gerelateerde onderwerpen. Deze informatie varieert van handige achtergrondinformatie over bijvoorbeeld WiFi repeaters tot aan praktische tips over RC auto’s. De informatie is onderverdeeld per productgroep, precies zoals u het gewend bent van het menu op onze website.

Mijn account

+

Aanmelden en inloggen

Bij ons kun je er voor kiezen om een account aan te maken bij het plaatsen van een bestelling. Wel zo makkelijk, want zo ben je bekend bij ons en hoef je een volgende keer alleen maar in te loggen om een bestelling te kunnen plaatsen. Al de noodzakelijke gegevens zijn dan al bekend. Het is dan slechts nog een kwestie van de betaling afronden.

Je kunt inloggen door rechtsboven te klikken op aanmelden. Daar heb je ook de mogelijkheid om je als nieuwe klant aan te melden. Inloggen doe je met je emailadres en het wachtwoord wat je bij het aanmelden zelf gekozen hebt.

+

Wachtwoord vergeten

Als je die een keer kwijt bent klik dan hier en kies daarna voor "wachtwoord vergeten". Je hoeft je ons alleen je emailadres door te geven. Een nieuw wachtwoord wordt daar naartoe verzonden.
Mocht je hiermee niet in kunnen loggen, neem dan contact met ons op.

+

Mijn gegevens

Eenmaal ingelogd kun je het overzicht van je gegevens inzien. Bij mijn gegevens vind je mijn adres, mijn afleveradres en mijn betalingsmethode. Deze zijn allen aan te passen.
Ook kun je hier je wachtwoord en het emailadres waarmee je inlogt wijzigen.

+

Mijn facturen

Op dit moment is het nog niet mogelijk om online je facturen in te zien. Heb je de factuur niet meer in je bezit, dan kun je deze hier opvragen. 

+

Mijn bestellingen/bestelgeschiedenis

Hier vind je een overzicht van je bestellingen terug. Elke bestelling die je bij ons hebt gedaan kun je inzien. De status van de bestelling wordt daar ook kenbaar gemaakt. Zo kun je zien of deze al verzonden is en is er een aparte link voor de Track & Trace gegevens van elke zending.

+

Mijn retouren

Hier vind je alles terug over de retouren die door ons zijn verwerkt. Wanneer het product gecrediteerd is of door ons is vervangen voor een nieuw exemplaar. Eventuele reparaties vind je hier ook terug. Ook worden hier de bedragen van de waarde van de retourzending vermeld.

+

Mijn verlanglijst

Je kunt alleen een verlanglijst aanmaken of openen wanneer je bent ingelogd. 

Om een product toe te voegen aan een verlanglijst gaat je naar de product pagina van het artikel. Bij het product staat dan onder de gele knop "Bestel nu" --> "Zet op mijn verlanglijst" 

Om naar je verlanglijst te gaan kies je bovenaan de pagina voor "mijn verlanglijst". Dan kun je daarna de verlanglijst omzetten naar een bestelling

Je kunt nu producten welke op je verlanglijst staan selecteren, waarna je ze kunt verwijderen of in de winkelwagen kunt leggen.

Daarnaast kun je hier nieuwe verlanglijsten aanmaken of printen. 

+

Mijn productvergelijking

Als je producten met elkaar vergelijkt kun je die productvergelijking opslaan en hier inzien.

+

Factuur aanvragen

Een kopie van je factuur kun je hier aanvragen. Je ontvangt deze dan per mail. 

+

Veiligheid

Je moet met een veilig gevoel kunnen bestellen bij ons. We gaan dan ook zeer zorgvuldig met je gegevens om. Deze worden zonder uitzondering allemaal versleuteld verzonden en bewaard. De SSL-codering beveiligt je gegevens in zeer hoge mate tegen onbevoegd gebruik. We geven ze ook absoluut niet aan derden.

De beveiliging op onze website voldoet aan de hoogste eisen.

Service

+

Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Conrad Electronic Benelux B.V.

Versie voor Nederlandse consumenten

Conrad Electronic Benelux B.V conformeert zich aan de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

Algemene Voorwaarden Thuiswinkel – Conrad Electronic Benelux BV

Deze Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (hierna: Thuiswinkel.org) zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Thuiswinkel.org en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroeping: het in deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
  12. Techniek voor communicatie op afstand : middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: Conrad Electronic Benelux BV
Handelend onder de naam/namen: - Conrad Electronic Benelux BV

Vestigingsadres:  Zutphenstraat 89C 7575EJ Oldenzaal

Telefoonnummer: 088-4285490 (Lokaal tarief+ evt. GSM-tarief)

Bereikbaarheid: Van maandag t/m vrijdag vanaf 8.00 uur tot 17.30 uur

E-mailadres: contact@conrad.nl

KvK-nummer: 6051273
Btw-nummer: NL007738213B01

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.Idien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht
    c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
    e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping. 
  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij producten

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
    a.
     als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld:  de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
    b.
    als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    c.
    bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode : de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen

    Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
  3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag  die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

    Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
  5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 30 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van hetmodelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de
    ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid,
    of tot levering van stadsverwarming, indien:
    a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
    b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
  8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
    a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
    b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
    c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
  9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
  2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als
    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en 
    b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
  5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleind goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
  6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
  7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
  14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van verandering
    in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie 

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

    Opzegging:

  1.  De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, ten allen opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijden tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    a. ten allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    b. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    c. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

    Verlenging:

  4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

    Duur:

  8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.
  5. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 17 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de
    Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
  3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
  4. Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhandig te worden gemaakt.
  5. Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie , zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
  6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie
    (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2404/thuiswinkel). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
  7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
  8. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij deStichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of hetKlachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissiebevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop ofdienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeurbevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangeslotengeschillencommissie.
  9. De Europese Commissie heeft, onafhankelijk van eerdergenoemde Geschillencommissie, het ODR-platform geopend (Online Dispute Resolution). De consument kan ervoor kiezen via dit platform een geschil voor te leggen. Zie voor meer informatie: http://ec.europa.eu/odr/

Artikel 18 - Branchegarantie

  1. Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.
  2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager

Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

  1. Thuiswinkel.org zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.
  2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.
 
Thuiswinkel.org
www.thuiswinkel.org
Horaplantsoen 20, 6717 LT Ede
Postbus 7001, 6710 CB Ede 
+

Thuiswinkel waarborg

Voor webwinkels heeft de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, de branche-organisatie voor het kopen op afstand, het Thuiswinkel Waarborg in het leven geroepen. Dit keurmerk bied je als consument een stukje zekerheid. Bedrijven die dit keurmerk voeren verplichten zich om aan de bijbehorende voorwaarden te houden. Deze voorwaarden, over onder anderen levering en betaling, zijn samen met de consumentbond opgesteld. Het Thuiswinkel Waarborg-keurmerk staat bij ons garant voor producten van een goede kwaliteit en een goede service.

Daarnaast kun je bij de Geschillencommissie Thuiswinkel Waarborg terecht als je een klacht hebt waar we samen niet uitkomen. De geschillencommissie is volledig onafhankelijk en telt 3 leden. Zij vertegenwoordigen de Consumentenbond, de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken.

Jij als consument kan de Geschillencommissie Thuiswinkel Waarborg vragen een zaak voor je te behandelen. De kosten hiervoor bedragen € 25,-. Zowel de klant als de webwinkel moeten zich aan de uitspraak houden. Wordt je als klant in het gelijk gesteld dan krijg je ook je € 25,- terug.

De geschillencommissie Thuiswinkel Waarborg is per email te bereiken of via de website van de geschillencommissie.

+

Garantie en verlenging

Bij ons ontvang je op bijna alle producten een garantie van 2 jaar. Vertoont het product binnen deze periode mankementen dan kun je deze zonder kosten aan ons retourneren.
Een zekerheid bij Conrad.

Dit geldt niet voor alle producten. Verbruiksvoorwerpen die onderhevig zijn aan slijtage zoals lampen, batterijen of losse componenten zijn uitgesloten van garantie.

Wanneer je een product retour hebt gezonden bekijken wij of we het artikel direct vervangen voor een nieuw exemplaar of dat wij deze opsturen naar de leverancier ter reparatie. In beide gevallen ontvangt u na ongeveer 2 weken bericht van ons. Reparatie duurt ongeveer 4 tot maximaal 6 weken.

Naast de periode van 2 jaar heb je bij veel artikelen de mogelijkheid om deze met nog eens 2 jaar uit te breiden. Voor een kleine vergoeding heb je dan een garantie van 2 + 2 jaar. Komt een product in aanmerking voor de extra garantie dan staat dat op de productpagina aangegeven. Wens je de extra garantie bij je product dan hoef je alleen maar een vinkje te plaatsen in de zogenoemde checkbox. Dit moet wel tijdens de aankoop gebeuren. Achteraf garantie verlengen is niet mogelijk.

De standaardgarantie en de extra garantie doen geen afbreuk aan je wettelijke rechten welke jij als consument al hebt aangaande garantie. Hieronder vind je een handig overzicht van de extra kosten voor het verlengen van je garantie.

Verkoopprijs van het product   Kosten extra garantie
40,- t/m    49,99 €   4,50
50,- t/m    74,99 €   7,50
75,- t/m    99,99 €   9,00
100,- t/m   149,99 € 13,00
150,- t/m   199,99 € 16,00
200,- t/m   299,99 € 24,00
300,- t/m   499,99 € 29,00
500,- t/m   749,99 € 39,00
750,- t/m   999,99 € 59,00
1000,- t/m 1499,99 € 75,00
1500,- t/m 1999,99 € 90,00
+

Reviews

Op de productpagina vind je naast de informatie over het product ook de reviews van klanten. Een review is een beoordeling van een klant over de ervaring met het product. Zo helpen onze klanten om jou een goede keuze te laten maken. Dan weet je waar je aan toe bent en wat je kunt verwachten. We maken geen onderscheid tussen goede en slechte reviews, als het maar op het product betrekking heeft. Ook daarin zijn we transparant.

+

Klanten beoordelen Conrad

Klanten beoordelen Conrad gemiddeld met een 8,3.
135.797 klanten hebben inmiddels hun mening gegeven (vanaf juni 2009)!

Je hebt ons op de volgende onderdelen beoordeeld:

Assortiment 8,4
Klantenservice 8,1
Levertijd 8,2
Prijs/kwaliteitverhouding 7,8
Gebruiksvriendelijkheid website 7,9

Bedankt voor het vertrouwen!

Wil je ons ook laten weten hoe je over Conrad denkt?
Een beoordeling achterlaten is heel eenvoudig. 

  • Schrijf een review over een product
  • In het veld “Hoe denk je over Conrad?” geef je aan wat je van ons vindt
  • Verzend de review

Zoek nu gelijk het product op www.conrad.nl op waarover je jouw mening wilt geven.

Alvast bedankt daarvoor!

+

Nieuwsbrief

Als abonnee op onze nieuwsbrieven geniet je allerlei voordelen. Zo ontvang je altijd de laatste aanbiedingen in je mailbox en ben je als eerste op de hoogte van onze speciale acties. 

Je kunt zelf aangeven op welke nieuwsbrieven je je wilt abonneren.

Mocht je de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kun je gebruik maken van de afmeldlink in de nieuwsbrief.

+

Afmelden nieuwsbrief

Ontvang je reeds onze nieuwsbrief en wens je deze niet meer te ontvangen?Dan kun je in de nieuwsbrief zelf de afmelding verzorgen door op de laatste regel van de nieuwsbrief te kiezen voor "afmelden''.

Heb je een nieuw e-mailadres en wil je de nieuwsbrief hierop ontvangen? Klik dan  hier om je opnieuw te abonneren. 

+

Nieuwsbrief disclaimer

Ondanks dat deze nieuwsbrief met veel zorg is gemaakt, kan het toch voorkomen dat er fouten in staan. Voor eventuele consequenties voortvloeiende uit deze fouten kan Conrad niet ter verantwoording worden geroepen.

Voor de informatie op websites van derden waarheen deze nieuwsbrief verwijst, geldt dat Conrad niet aansprakelijk is voor de inhoud, noch voor schade voortvloeiend uit het gebruik daarvan.

Bekijk hier onze algemene voorwaarden

Heb je nog vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact met ons op

Verdere opmerkingen

  • Productaanbiedingen in de nieuwsbrieven van Conrad zijn 2 weken (14 dagen), vanaf het moment van verzenden, geldig.
  • Staat er bij een aanbieding of kortingsactie geen vanaf-datum vermeld, dan begint die desbetreffende actie op het moment van verzending van de nieuwsbrief.
  • Kortingscodes zijn slechts beperkt geldig. De einddatum staat altijd bij de actie vermeld.

 

+

Product zoeken

Je kunt bij ons producten vinden door te zoeken in de zoekbalk bovenaan op de website. Waar je ook bent op onze site, deze blijft er altijd staan. Je kunt zoeken op artikelnummer of op omschrijving. Daarnaast hebben wij een trefwoordenlijst en een merkenlijst.

+

Klachten

Ondanks dat wij er alles aan doen om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het een keer voorkomen dat je niet tevreden bent. Wij zullen er dan ook alles aan doen om die klacht te voorkomen. Is ons dat niet gelukt dan zullen we er in ieder geval alles aan doe om je klacht naar tevredenheid af te handelen.

Zodra je ons hebt geïnformeerd nemen we binnen een week contact met je op. Wij gaan op zoek naar een oplossing die voor ons beide aanvaardbaar is.

Je kunt je klacht op 2 manieren bij ons melden. Per email en per post.

De ervaring leert dat je klacht naar tevredenheid wordt afgehandeld. Is dat niet het geval dan kun je altijd terecht bij de Geschillencommissie of bij de Thuiswinkel organisatie.

+

Privacy bij Conrad

Jouw privacy hebben we hoog in het vaandel staan. Daarom zijn we aangesloten bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) onder nummer 1330754. Wij gaan zorgvuldig met je gegevens om en deze worden veilig opgeslagen. Bekijk hiervoor ook ons uitgebreid privacybeleid
Mocht je willen reageren op ons privacybeleid dan kun je contact met ons opnemen.

Over Conrad

+

Contactgegevens

Voor al je vragen over je bestelling kun je ons bellen op: 088-4285490 (Lokaal tarief+ evt. GSM-tarief).

Telefonisch zijn we bereikbaar van: maandag t/m vrijdag van 8:00u tot 17:30u.

Ons faxnummer is: 088-4285450.

Om je snel van dienst te zijn kun je de vraag ook stellen via de knop "Stuur een e-mail" dit contactformulier is ter vervanging van het e-mail adres. 

Je ontvangt daarna direct een kopie van het verzonden bericht, per e-mail. Mocht het nodig zijn dan kun je reageren op het door ons gegeven antwoord.

Postadres: (let op! geen retouradres)
Conrad Electronic Benelux BV
Postbus 22
7570 AA Oldenzaal

Adres: (let op! geen retouradres)
Conrad Electronic Benelux BV
Zutphenstraat 89c
7575 EJ Oldenzaal

Kvk nummer: 06051273
BTW nummer: NL0077.38.213.B01
Rabobank: 3967.09.478
IBAN: NL60RABO0396709478
BIC: RABONL2U

Bedrijven, instellingen, e.d.
Kijk voor contactgegevens voor bedrijven op www.business.conrad.nl

+

Geschiedenis

We bestaan al een tijdje. Zeg maar gerust een tijd! Vlak nadat de heren Tesla en Edison de toepasbaarheid van elektriciteit hadden ontdekt is Conrad opgericht. Het begon als familiebedrijf in Berlijn, dat was in 1923. Sinds 1946 zijn we gevestigd in Hirschau, in Zuid-Duitsland. Van een kleinschalig postorderbedrijf voor elektronicacomponenten zijn we inmiddels uitgegroeid tot de grootste leverancier van elektronica en technische artikelen van Europa. 

Hier vind je een overzicht van onze geschiedenis

+

Colofon

Geproduceerd en beheerd door Conrad Electronic Benelux BV
Zutphenstraat 89c
7575 EJ Oldenzaal
email: contact@conrad.nl

Inschrijving handelsregister: Kamer van Koophandel Enschede 06051273
BTW-nummer: NL0077.38.213.B.01

Projectmanagement:
Mark de Geus

Realisatie & concept:
Claudia Ooink
Marc Diekmeijer
Marion Prangsma
Gerben Everloo

Disclaimer: Ondanks dat deze website met veel zorg is gemaakt, kan het toch voorkomen dat er fouten op staan. Voor eventuele consequenties voortvloeiende uit deze fouten kan Conrad niet ter verantwoording worden geroepen. Voor de informatie op websites van derden waarheen deze website verwijst, geldt dat Conrad niet aansprakelijk is voor de inhoud, noch voor schade voortvloeiend uit het gebruik daarvan.

+

Internet

Via conrad.nl heb je op elk moment van de dag toegang tot ons uitgebreide assortiment. Een zoektocht langs diverse winkels voor dat ene component is al lang verleden tijd. Net als onze catalogus. Deze brengen wij sinds 2013 niet meer uit. Op onze website vind je immers alles voor je project. Ook de nieuwste artikelen en gadgets staan bij ons als eerste online. Met miljoenen bezoekers per maand zijn wij dé one-stop-shop voor elektronica.

We winnen er zelfs prijzen mee! En daar zijn we best trots op. We hebben meerdere malen een Thuiswinkel Award ontvangen. Waaronder in 2011 de Publieksprijs voor Beste Webshop op het gebied van Consumentenelektronica. Wij gaan op een transparante manier om met feedback en reviews van klanten, eerlijkheid duurt immers het langst. En in 2023 duurt dat al 100 jaar.

Dat is nou technisch Conrad!

+

Assortiment

Ons assortiment is uniek. Uniek en uitgebreid. Elke dag worden de nieuwste artikelen van hoogwaardige kwaliteit toegevoegd. Met onze eigen researchafdeling in Hong Kong zitten we dicht bij de bron van de hedendaagse ontwikkelingen op het gebeid van elektronica. Zo kunnen we je goed op de hoogte houden van de nieuwste techniek. Ook daarin zijn we uniek.

Zo vind je bij ons niet alleen de kleinste SMD-componenten maar ook de nieuwste tablets van de bekende fabrikanten. Ook voor de moderne communicatietechnologie, meettechniek en domotica kun je bij ons terecht. Daarnaast hebben onze eigen merken zoals Voltcraft, Toolcraft, C-Control, Conrad Energy en Reely een vaste plek in ons veelzijdig assortiment.

+

Magazijn

We hebben nagenoeg alle artikelen in ons eigen magazijn op voorraad. Ons logistiek centrum in Wernberg-Köblitz is één van de modernste in zijn soort. Het 5 verdiepingen tellende gebouw van 180 bij 250 meter herbergt 10 kilometer aan transportbanden. Het volautomatische stellingmagazijn telt zo’n 100.000 vierkante meters met een capaciteit van 42.000 pallets. Dat moet ook wel, want we verzenden zo’n 50.000 pakketten per dag. En die gaan de hele wereld over. Wanneer we ze allemaal op elkaar zouden stapelen komen we tot halverwege de dampkring.

Electrostatic Protected Area

Tegenwoordig zitten in veel producten nogal wat componenten die gevoelig zijn voor elektrostatische ontlading. Deze producten vereisen een bepaalde mate van bescherming tijdens opslag en vervoer. In ons magazijn hebben wij daarom een zogenoemde Electrostatic Protected Area geopend, kortweg EPA. Dit elektrostatisch beschermd gebied biedt ruimte voor 10.000 verschillende productlijnen en is getest en gecertificeerd volgens de hoge normen van TÜV NORD CERT, wereldwijd één van de grootste technische dienstverleners. Zo dragen wij ons steentje bij aan de betrouwbaarheid in eindproducten en systemen waar deze onderdelen in worden gebruikt.

+

Thuiswinkel waarborg

Voor webwinkels heeft de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, de branche-organisatie voor het kopen op afstand, het Thuiswinkel Waarborg in het leven geroepen. Dit keurmerk bied je als consument een stukje zekerheid. Bedrijven die dit keurmerk voeren verplichten zich om aan de bijbehorende voorwaarden te houden. Deze voorwaarden, over onder anderen levering en betaling, zijn samen met de consumentbond opgesteld. Het Thuiswinkel Waarborg-keurmerk staat bij ons garant voor producten van een goede kwaliteit en een goede service.

Daarnaast kun je bij de Geschillencommissie Thuiswinkel Waarborg terecht als je een klacht hebt waar we samen niet uitkomen. De geschillencommissie is volledig onafhankelijk en telt 3 leden. Zij vertegenwoordigen de Consumentenbond, de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken.

Jij als consument kan de Geschillencommissie Thuiswinkel Waarborg vragen een zaak voor je te behandelen. De kosten hiervoor bedragen € 25,-. Zowel de klant als de webwinkel moeten zich aan de uitspraak houden. Wordt je als klant in het gelijk gesteld dan krijg je ook je € 25,- terug.

De geschillencommissie Thuiswinkel Waarborg is per email te bereiken of via de website van de geschillencommissie.

+

Bedrijfsgegevens

Conrad Electronic Benelux BV 
Kvk nummer: 06051273
BTW nummer: NL0077.38.213.B01
Rabobank: 3967.09.478
IBAN: NL60RABO0396709478
BIC: RABONL2U

+

Winkel

We hebben geen winkel waar je ons assortiment kunt bekijken. Bestellen en bezorgen gaat via onze website. Wanneer het product toch niet aan je wensen voldoet kun je deze binnen 30 dagen kosteloos retourneren. Ook komen de verzendkosten van €4,95 te vervallen wanneer je je bestelling met iDEAL afrekent. De bestelwaarde moet dan wel €20 of hoger zijn.