JavaScript is niet actief in uw browser. Hierdoor mist u handige zaken, zoals onze uitgebreide zoekfunctie en reviews.
{{#unless user.loggedIn}} {{#xif " digitalData.page.category.pageType !== 'checkout_confirmation' " }}
{{/xif}} {{/unless}}

Plugwise Smile P1

Plugwise
3,2 van de 5 door 5 .
  • 2016-12-07 T06:38:05.072-06:00
  • bvseo_lps, prod_bvrr, vn_prr_5.6
  • cp-1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_5, tr_5
  • loc_en_US, sid_047698, prod, sort_default
Bestnr.: 47698 - 89
Fabrikantnummer: 070250 |  EAN: 8718469270064

Plugwise Smile P1

Productspecificaties

Type
Smile P1
Conform MID
Nee
Hoogte
24 mm
Breedte
62 mm
Lengte
75 mm
Eigen verbruik
2 W
Voedingsspanning
100 ‑ 240 V/AC
Frequentie
50/60 Hz

Download

Gebruiksaanwijzingen

Highlights & Details

  • Géén abonnementskosten
  • Altijd en overal inzicht in uw energieverbruik
  • Werkt via een app op uw smartphone of tablet
  • Eenvoudig aan te sluiten op uw slimme meter
  • Heldere en overzichtelijke grafieken van uw energiegebruik
  • Tot wel € 100,- per jaar besparen op uw energiegebruik

Beschrijving

De Smile P1 geeft u realtime inzicht in en controle over uw energiekosten, zowel voor elektra als gas. U ziet dus precies hoeveel elektra en gas u wanneer gebruikt en wat de kosten zijn.
De Smile leest uw elektra- en gasverbruik via de slimme meter uit en communiceert dit draadloos met uw smartphone of tablet via de Plugwise app. De uitgebreide app geeft niet alleen real-time inzicht in uw energieverbruik, maar laat bijvoorbeeld ook besparingen zien over verschillende tijdsperiodes.

Wat is het?
Met de Smile P1 heeft u eenvoudig via uw smartphone of tablet real-time inzicht in en controle over uw energiekosten, zowel voor gas als elektra. U ziet dus precies hoeveel elektra en gas u wanneer gebruikt en wat de kosten zijn.

Hoe werkt het?
U sluit de Smile P1 aan op de P1-poort van uw slimme energiemeter. Deze verzendt de meetgegevens via een draadloze verbinding naar de app op uw smartphone of tablet. Uw totale energieverbruik wordt vervolgens in heldere grafieken en overzichten inzichtelijk gemaakt. Hierdoor kunt u controleren of uw besparingsmaatregelen effectief zijn.

Verbruikshistorie
U kunt over een uur, dag, week, maand of zelfs een jaar terug zien hoeveel energie u heeft gebruikt en bespaard.

Productie van uw zonnepanelen uitlezen
Gebruik de Smile app in combinatie met de Stretch en vergelijk uw hoofdverbruik met uw verbruik per apparaat. U ziet exact de verhouding tussen de opbrengst van uw zonnepanelen en uw totaalverbruik. Dat is pas echt compleet inzicht in uw energieverbruik!

Omvang levering

  • Smile
  • Adapter.
Opmerkingen
Om de Smile te gebruiken, heeft u een slimme meter met P1-poort nodig. Heeft u deze nog niet, neem dan contact op met uw netbeheerder.

Wat is een slimme meter?
De slimme meter is een nieuwe energiemeter. De overheid wil vanaf 2015 de huidige meters vervangen door slimme meters. Het streven is dat in 2020 zo goed als alle huishoudens in Nederland een slimme meter hebben. De slimme meter is een digitale energiemeter die uw huidige meters voor elektriciteit en gas vervangt. De slimme meter geeft de meterstanden op afstand aan uw netbeheerder door. Om de twee maanden ontvangt u van uw energieleverancier een overzicht van uw energieverbruik.
Met de Plugwise Smile P1, kunt u zelf de slimme meter uitlezen. Hierdoor wordt het u makkelijk gemaakt om energie te besparen.
Klanten hadden ook interesse voor
OPBRENGST METER, stroomteller, ekm, vermogensmeting, stroomkostenmeter, vermogensmeetapparatuur, energiekostenmeetapparatuur, energiekostenmeter, DIN-rail-tellerstroomverbruiksteller, Smile P1, energieverbruik, stroomkostenteller, energiekostenmeetapparaat, stroomverbruiksmeter, verbruiksmeter, vermogensmeter, stroomaanduiding, 8718469270064, energiemeetapparaat, wattmeter, 070250, Plugwise, CRESTA ENERGIEMETER, stroomkosten verbruiksmeter
4 van de 5 door Oplossing beschikbaar voor automatisch doorgeven g Ter informatie voor personen die over een aanschaf nadenken. Het probleem dat in de andere reviews besproken werd, was geen probleem van de Plugwise Smile P1, maar was een probleem in de Slimme Meter zelf. Vanwege een bug in the software (Firmware) werd de gasstand niet meer doorgegeven. Dit is inmiddels verholpen. Zie onderstaand bericht of: http://www.netbeheernederland.nl/nieuws/nieuwsbericht/?newsitemid=1909751808 Er is nieuwe software beschikbaar waarmee het euvel dat sommige slimme meters sinds 1 januari niet automatisch de gasmeterstanden doorgeven op afstand kan worden verholpen. Meterleverancier Iskrameco heeft hiervoor een aanpassing van de software ontwikkeld die deze week wordt getest. Vanaf aanstaande zaterdag 16 januari zal deze nieuwe software aan de betreffende meters worden toegestuurd. De klant hoeft hiervoor niets te doen. Omdat deze oplossing niet voor alle betrokken 400.000 adressen tegelijkertijd kan plaatsvinden, duurt het naar verwachting een aantal weken voordat alle meters van de nieuwe software zijn voorzien en weer automatische updates van de gasmeterstand doorgeven. Tot die tijd is het bij de betreffende meters niet mogelijk om een actueel verbruiksoverzicht van de gasmeterstand te krijgen. Bij facturatie zal in sommige gevallen een schatting van het gasverbruik of het persoonlijk doorgeven van de gasmeterstand moeten plaatsvinden. Energieleveranciers en onafhankelijke diensten aanbieders zijn hiervan op de hoogte. In de tussentijd worden de meterstanden voor zowel elektriciteit als voor gas normaal gemeten en getoond in het display van de meter. 20 augustus 2016
5 van de 5 door prima en goedkoop alternatief voor toon De smile doet precies wat ie beloofd. De gemeten waarden van gas en electra weergeven en loggen. 100% storingsvrij. Het is even pielen om hem werkend te krijgen. Via vaste ethernetkabel geeft de voorkeur. Alle trends zijn duidelijk en nauwkeurig. En de live waarde wordt elke 10sec ververst. Nu een half jaar probleemloos in gebruik. 19 juli 2016
1 van de 5 door Bezint eer gij begint... November 2015 aangeschaft en werkte prima tot 1 januari 2016. Sindsdien wordt het gasverbruik niet meer getoond. Volgens de servicedesk heeft het te maken met een storing in de slimme meter. Echter heb ik nu al 9 contact gehad met servicedesk, kennelijk kunnen ze het oplossen maar wordt er niets gedaan. Zonde dat problemen niet worden opgelost en dat nu de meter waardeloos is geworden. 23 maart 2016
  • 2016-12-07 T06:38:05.072-06:00
  • bvseo_lps, prod_bvrr, vn_prr_5.6
  • cp-1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_5, tr_5
  • loc_en_US, sid_047698, prod, sort_default