JavaScript is niet actief in uw browser. Hierdoor mist u handige zaken, zoals onze uitgebreide zoekfunctie en reviews.
{{#unless user.loggedIn}} {{#xif " digitalData.page.category.pageType !== 'checkout_confirmation' " }}
{{/xif}} {{/unless}}
image

Zelf centrale deurvergrendeling inbouwen

Nieuwe auto’s zijn vaak uitgerust met centrale deurvergrendeling. Bijna altijd is de bediening via een afstandsbediening. Oude auto’s hebben vaak geen afstandsbediening of zelfs geen centrale deurvergrendeling. Naast dat het gemakzucht is om de auto met een afstandsbediening te openen heeft het ook nog een functioneel voordeel. Alle deuren sluiten automatisch met één handeling, zo is je auto meteen afgesloten en behoort het vergeten op slot te doen van één deur tot het verleden.

Universele centrale deurvergrendelingset om zelf in te bouwen

Wanneer je centrale deurvergrendeling wilt hebben, bent je er al vast achtergekomen dat dit een duur grapje kan worden wanneer je dit bij de garage laat doen. Toch kunt je redelijk goedkoop beschikken over dit systeem door het zelf te doen. Het neemt misschien enkele uurtjes in beslag maar het is een vrij eenvoudig, goed te doen maar vooral een voordelig klusje. Als je een setje naar keuze heeft gevonden lees je hieronder de dingen waar je op moet letten tijdens het inbouwen.

Kabels

Bekijk voor het monteren waar je de kabels wilt gaan leggen. Let op de voor- en achterdeuren en kijk wat rechts en links is. De kabels zijn gemakkelijk weg te werken onder de deur, drempels of tapijt.

Deurmotoren

De deurmotor is verstelbaar middels de meegeleverde “pin”, deze is buigbaar en evt. op maat te maken. Zo is er redelijk veel speling in waar je deze wilt plaatsen. Zorg ervoor dat de motor zo parallel mogelijk op de deuropeningstang wordt aangesloten voor het beste resultaat. Sluit voor je bezig gaat je ramen, als deze open en dus naar beneden staan kunnen deze beschadigd raken of zelfs kapot gaan.

Voeding

Ondanks dat de kabels als een bundel al klaar zijn gemaakt, is het wel noodzakelijk een plus- en minpunt zelf aan te leggen voor de voeding. Het eenvoudigste is in dit geval kabels van de accu trekken of vanaf het zekeringkastje. Sluit deze pas als laatste aan, de accu geeft namelijk continue stroom. Het is ook mogelijk om de min aan te sluiten op de carrosserie van de auto. Zorg hierbij voor een “kaal” contactpunt(dus zonder verf) om zo een goed stroomcircuit te creëren.

Testen

Als je alles hebt aangesloten en gemonteerd, test dan eerst of alles werkt voordat je bezig gaat de deurpanelen e.d. terug te gaan monteren. Mocht er iets niet werken of is er iets verkeerd aangesloten dan kom je hier op tijd achter en is het niet nodig om weer van vooraf aan te beginnen.