Vereenvoudig en optimaliseer uw inkoop

Vereenvoudig en optimaliseer uw inkoop

2 sep 2019

Conrad Electronic vereenvoudigt en optimaliseert de inkoop van producten en diensten

Conrad Electronic biedt B2B-klanten op het gebied van onderhoud, reparatie en revisie (MRO) de mogelijkheid om producten en diensten elektronisch in te kopen. Dit bespaart tijd en geld en verhoogt de efficiëntie, transparantie en productiviteit. Klanten zijn onder meer overheidsafdelingen, R&D-organisaties, onderwijsinstellingen en fabrikanten.

Inkoopmogelijkheden op maat

Om het elektronische inkoopproces verder te optimaliseren, biedt de B2B-distributeur zakelijke klanten het volledige catalogusprogramma of catalogi, die op maat zijn gemaakt naar individuele klantbehoeften, aan in digitale vorm. Deze catalogi zijn er met verschillende classificatie- en exportformaten (alle standaard versies van eClass en UNSPSC, alsmede BMEcat 1.2, CSV, CIF en Excel). 
De eProcurement-diensten van Conrad omvatten de Open Catalogue Interface (OCI) webshop, elektronische catalogi (zoals BMECat) en Conrad's eigen elektronische inkoopoplossing: Conrad Smart Procure (CSP).

Met behulp van de eProcurement-services, die onder meer een krachtige productzoekfunctie en ongeveer 800.000 zakelijke producten met gedetailleerde productbeschrijvingen bevatten, kunnen klanten hun inkoopproces optimaliseren en vereenvoudigen. Met een dergelijke efficiënt, transparant en op maat gemaakt concept kunnen klanten veel tijd en geld besparen.

Persoonlijke begeleiding, realtime inzicht

Het volledige Conrad-assortiment of individuele productpakketten met klantspecifieke prijzen is 24 uur per dag, zeven dagen per week (24/7) toegankelijk. Hierbij is realtime de beschikbaarheid van de producten na te gaan. Dit leidt tot maximale flexibiliteit en maakt op elk moment autonome sourcing mogelijk.

Vanzelfsprekend wordt een persoonlijke en individuele klantondersteuning geboden door competente experts van Conrad. Die omvat advies over individuele eProc-oplossingen, implementatie volgens wensen van de klant en ondersteuning door een lokale Conrad-vertegenwoordiger.

“Zakelijke klanten die hun bestellingen en inkoopgedrag in één oogopslag willen overzien en hun inkoopprocessen willen optimaliseren, zijn bij onze elektronische inkoopoplossing Conrad Smart Procure aan het juiste adres. Speciaal aangepast aan de behoeften van de klant is CSP de gebruiksvriendelijke en gratis inkoopoplossing, die permanente toegang biedt tot het volledige Conrad-productassortiment. Naast gedetailleerde beschrijvingen van deze producten geeft deze oplossing ook realtime informatie over de beschikbaarheid van al deze producten”, legt Sven Wachtel, Senior Director B2B Sales & eBusiness van Conrad Electronic, uit.

Conrad Smart Procure is vooral gericht op kleine en middelgrote ondernemingen met maximaal 200 medewerkers die vaak kleine tot middelgrote volumes bestellen en geen eigen eProcurement-systeem hebben. De OCI- of eCatalogus-oplossingen van Conrad zijn bedoeld voor middelgrote en grote bedrijven met meer dan 200 werknemers, die al gebruik maken van eProcurement-systemen of serviceproviders.

Wilt u meer informatie over deze gratis service? Ga naar de inkoopoplossingen pagina of neem contact met ons op: