OCI koppeling geoptimaliseerd

OCI koppeling geoptimaliseerd

24 dec 2018

Conrad heeft de connectiviteit van de webshop geoptimaliseerd op basis van verschillende standaarden (zoals Open Catalog Interface - OCI, cXML Punch-out) voor de uitwisseling van gegevensrecords van de catalogus tussen verschillende ERP-systemen.

"Zakelijke klanten die de Conrad webshop willen verbinden met hun eigen bestelsysteem of die het Conrad Smart Procure-systeem gebruiken, kunnen veel tijd besparen en de proceskosten optimaliseren", benadrukt Sven Wachtel, Senior Director B2B-verkoop en eBusiness bij Conrad Business Supplies.

Bij het gebruik van Conrad's inkoopkoppelingen zijn de dagelijks wijzigende prijzen, levertijden en beschikbaarheid realtime te raadplegen.

De nieuwe OCI ondersteunt alle standaard classificatiesystemen (eCl @ss en UNSPSC) en kan flexibel worden aangepast aan bedrijfsspecifieke datastructuren (mapping). Een functie voor het zoeken op de achtergrond, handige zoeksuggesties evenals de mogelijkheid om orders rechtstreeks via lijsten door te sturen zijn verdere kenmerken van de OCI inkoopkoppeling van Conrad.

Door aanpassing van de lay-out, verbeterde prestaties met eenvoudige menunavigatie en duidelijke weergave van zoekresultaten, is de bruikbaarheid sterk verbeterd. Bij het bestellen via de OCI webshop van Conrad kunnen klanten ook profiteren van geoptimaliseerde categorie- en productsuggesties en gedetailleerde filtermogelijkheden. Op de informatieve productpagina’s vinden klanten gedetailleerde informatie over het geselecteerde product.

Een ander bijzonder kenmerk van de webshop is de mogelijkheid om direct via het artikelnummer of via een lijst met artikelnummers te bestellen.

Hoe Conrad's inkoopkoppeling precies werkt, wordt in de video uitgebreid uitgelegd